Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

Συνέντευξη με τον συντονιστή της Συνομοσπονδίας Γονέων Γερμανίας Αθανάσιο Κρίκη για την Ημερίδα

 
ΔΟΡΥΦΟΡΟΣ : Κύριε Κρίκη ποιος είναι ο απολογισμός της ημερίδας; Εκπληρώθηκαν οι στόχοι που είχατε θέσει ;
 
ΚΡΙΚΗΣ : Καταρχήν, θεωρώ ότι η συμμετοχή συνέδρων από όλη την Γερμανία ξεπέρασε τις προσδοκίες μας. Είχαμε μια ανησυχία, καθώς το Κάρσλφελντ γεωγραφικά ήταν ανασταλτικός παράγοντας στο να συμμετέχουν σύνεδροι από την Βόρεια Γερμανία, αλλά τελικά εκπροσωπήθηκαν σύλλογοι και Ομοσπονδίες από όλη τη Γερμανία. Μάλιστα, η συμμετοχή κάλυψε και τους γονείς αλλά και τα όργανα των εκπαιδευτικών και αυτό το θεωρώ πολύ σημαντικό. Επίσης, εκτίμησα ιδιαίτερα την κοινοβουλευτική εκπροσώπηση των Ανεξάρτητων Ελλήνων και της ΔΗΜΑΡ, αλλά φυσικά και την εκπρόσωπο του ΚΚΕ, που όπως πάντα έχουν ξεκάθαρες σταθερές θέσεις, αλλά και τους εκπροσώπους των άλλων κομμάτων σε επίπεδο Γερμανίας (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ).
 
ΔΟΡΥΦΟΡΟΣ :Επί της ουσίας όμως, τι προέκυψε. Κατέληξε η Γερμανία σε μια κοινή πρόταση;
 
ΚΡΙΚΗΣ : Νομίζω είμαστε σε καλό δρόμο, αρκεί να υπάρχει συνέχεια και στήριξη από όλους.
Η κεντρική απόφασή μας είναι:
 Α) Να ενισχυθεί με την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, στο ωρολόγιο του πρόγραμμα και να αναγνωριζεται στο πτυχίο του, ο Έλληνας μαθητής που φοιτά σε γερμανικό σχολείο και
B) Να δημιουργηθεί ένα μοντέλο ελληνικού σχολείου για όλη τη Γερμανία που θα δίνει την δυνατότητα και τα εφόδια  στα Ελληνόπουλα που τα επισκέπτονται να μπορούν να ανταπεξέλθουν ισάξια και ισότιμα, σε όποια κατευθύνση αυτά επιλέξουν και σε όποια χώρα.
Να φοιτούν στο Ελληνικό δωρεάν Σχολείο με φορέα το ελληνικό κράτος, με Έλληνες εκπαιδευτικούς, με γνώση της γερμανικής γλώσσας και γερμανούς εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων στο γερμανικό ωρολόγιο πρόγραμμα.
Η κατοχύρωση της ισοτιμίας των τίτλων σπουδών που θα συνοδεύεται και με τα κατάλληλα εφόδια και φυσικά αναγνώριση γλωσσομάθειας Γερμανικών και Ελληνικών, ως μια δεύτερη ξένη γλώσσα στα σχολεία μας,  μόνο θετικό θα ήταν για τα παιδιά μας και την αναγνώριση.
Εμείς ανοίξαμε ένα παράθυρο, η ελληνική μεταναστευτική κοινωνία ολόκληρη  μπορεί αν θέλει να βάλει το νερό στο αυλάκι στην κατεύθυνση που εμείς οι μετανάστες πιστεύουμε ότι είναι ο σωστός δρόμος.
 
 
ΔΟΡΥΦΟΡΟΣ : Έχουμε την εντύπωση πάντως ότι πλέον λίγο – πολύ τα καθαρά αμιγή σχολεία δεν αποτέλεσαν αίτημα πλέον. Όλοι κατανοούν ότι πρέπει να έχουμε ένα δίγλωσσο αναλυτικό πρόγραμμα.
 
ΚΡΙΚΗΣ: Ναι, και η πρόταση της Ομοσπονδίας Βαυαρίας αυτό λέει. Να έχουμε ένα μοντέλο σχολείου που θα δίνει διέξοδο και στους μαθητές που θέλουν να σπουδάσουν στην Γερμανία ή την Ελλάδα αλλά και σε μαθητές που επιθυμούν την επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση.
Ένα ελληνικό μοντέλο σχολείου, που θα δίνει την δυνατότητα και στον δυνατό και στον λιγότερο δυνατό και στο αδύναμο μαθητή να έχει επαγγελματική διέξοδο και στην Ελλάδα και στην Γερμανία.
Είναι άδικο, όταν οι Ἐλληνες γονείς δείχνουν πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον από άλλες ίσως τις εθνότητες για τα παιδιά τους στην μόρφωσή τους και σπαταλούν μεγάλα ποσά στα φροντιστήρια να μην μπορούν να μπουν στην Γερμανική Πανεπιστημιακή εκπαίδευση ή σε Ανώτερες Επαγγελματικές σχολές.
Όπως είναι άδικο σε μια χώρα που μόνο ο ειδικευμένος εργάτης πλέον, έχει εύκολη (σε σύγκριση με άλλα κράτη) πρόσβαση στην αγορά εργασίας, να μην το εκμεταλλευτούμε και να οδηγούμε τα παιδιά μας στην ανεργία και σε αδιέξοδα.
 
ΔΟΡΥΦΟΡΟΣ: Παρατηρήσαμε όμως ότι ενώ στην Βαυαρία υπάρχει μια εξέλιξη, στην υπόλοιπη Γερμανία έχουμε στασιμότητα.
 
ΚΡΙΚΗΣ : Δυστυχώς, έτσι είναι. Υπάρχει στασιμότητα ακόμη και στο εύκολα για την Ελληνική Πολιτεία θέμα των ενταγμένων σχολείων που κυρίως, είναι στην Βάδη Βυρτεμβέργη. Ο φόβος μου επίσης, είναι για τα ελληνικά σχολεία στην Β.Ρ.Β.
Γνωρίζω όμως, ότι η Ομοσπονδία γονέων της Β.Ρ.Β. παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις.
 
 
ΔΟΡΥΦΟΡΟΣ: Το κλίμα στους εκπαιδευτικούς;
 
ΚΡΙΚΗΣ: Και οι εκπαιδευτικοί συμμερίζονται απόλυτα τις ανησυχίες μας και τις αγωνίες μας. Έθεσαν και τα δικά τους θέματα που και εμείς στηρίζουμε όπως το θέμα της 3ετίας. Και για πρώτη φορά δεν υπήρξε η γνωστή αντιπαράθεση ομογενών – αποσπασμένων.Θα ήταν ευχής έργο αν βγαίναμε με κοινή πρόταση.
 
ΔΟΡΥΦΟΡΟΣ: Αλήθεια κύριε Κρίκη, πόσο επηρρέασε το κλίμα στο συνέδριο η συνέντευξη του Υπουργού παιδείας στην Deutsche Welle.
 
ΚΡΙΚΗΣ : Σαφώς και το επηρρέασε, απλά εγώ θέλω να επαναλάβω αυτό που είπα και στο συνέδριο. Φυσικά και χαιρετίζουμε την συνέντευξη του Υπουργού. Όμως, είναι η δεύτερη συνέντευξη  - δέσμευση του Υπουργού.  Η πρώτη ήταν τον Γενάρη.
Επειδή όμως,  το νόμο τον αλλάζει η Βουλή και όχι οι συνεντεύξεις, περιμένουμε την υλοποιήσει τη δέσμευσή του. 
Έργο δηλαδή, όχι λόγια. Από λόγια και υποσχέσεις χορτάσαμε, και μάλιστα μετά από διάλογο με τα Συνδικαλιστικά Όργανα και τους Φορείς του Ελληνισμού και όχι διάλογο μεταξύ τους ή με τα κομματικά τους στελέχη.
Επίσης, με την ευκαιρία θέλω να επισημάνω ότι ο Υπουργός δεν έδωσε ήδη ένα χρόνο παράταση, όπως ισχυρίζεται. Τον ένα χρόνο παράταση τον έδινε ο νόμος του 2011 με την τροπολογία κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας στη Βουλή.
 
ΔΟΡΥΦΟΡΟΣ : Κύριε Κρίκη, μια τελευταία ερώτηση. Ο νέος νόμος θα είναι απλά τροπολογίες, δηλαδή διορθωτικός ή θα ανατρέψει πλήρως το νόμο του 2011 ; Ρωτάμε, γιατί εμείς δεν έχουμε καταλάβει ακόμη περί τίνος πρόκειται
 
ΚΡΙΚΗΣ : Και εμείς για το νέο νόμο δεν έχουμε καμία απολύτως ενημέρωση. Ακούσαμε ότι θα ψηφιζότανε τον Απρίλιο τώρα τον πάνε για Ιούνιο. Αλλά πραγματικά δεν ξέρουμε τίποτε, δεν μας έχουν γίνει γνωστές οι προθέσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας με το νέο νόμο.
Συνήθως, κάθε καινούργιο είναι χειρότερο από το προηγούμενο.
Φοβάμαι μήπως ο νέος νόμος είναι το τελειωτικό ξεπούλημα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης και παιδείας που θα περάσει στην γερμανική πολιτεία ή σε ΜΚΟ ή ακόμα στην εκκλησία.
Εύχομαι να μας ακούσουν, εύχομαι να ακούσουν τουλάχιστον τη φωνή των παιδιών μας που φωνάζουν,
<<Ελλάδα θυμήσου είμαι και εγώ παιδί σου !>>
Η υπόθεση της παιδείας και τις ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, είναι θέμα Εθνικό και σε αυτήν την υπόθεση πρέπει να συμβάλλουμε όλοι!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.